خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/03 - 09:32
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو کمیسیون بهداشت مجلس در دیدار با سفیر عمان در تهران:

گردشگری سلامت می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه‌ همکاری‌های دوکشور باشد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در دیدار با سفیر عمان در تهران، گفت: حوزه سلامت و گردشگری سلامت می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه‌ همکاری‌های بین ایران و عمان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دیدار سفیر عمان با محمدعلی محسنی بندپی نماینده مجلس شورای اسلامی ابراهیم بن احمد المعینی سفیر سلطنت عمان در تهران با محمدعلی محسنی بندپی نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت دیدار و گفتگو کرد.



محسنی بندپی در ابتدای این دیدار به با اشاره به سابقه  روابط همسایگی، فرهنگی و اجتماعی دو کشور و گفت: ایفای نقش عمان در ایجاد فضای صلح، ثبات و آرامش در منطقه را حائز اهمیت است.



وی تصریح کرد: روابط بین دو کشور ایران و سلطنت عمان همواره خوب و روند بسیار مثبتی را طی نموده است و تحرک بخشی در روابط دولت ها، اوج این تعاملات را نشان می دهد.



محسنی بندپی با اشاره به موضوع طوفان الاقصی و ضمن تقدیر از مواضع دولت عمان در قبال تحولات اخیر فلسطین، افزود: مسئله فلسطین مسأله همه کشورهای مسلمان است و رژیم کودک کش اسرائیل هرگز نخواهد توانست خشم 75 ساله تجاوز به فلسطین را با بمباران نوار غزه کاهش دهد.



وی اظهار کرد: امروز رژیم غاصب صهیونیسیتی و حامیان ددمنش آن در حال فاجعه آفرینی هستند و تنها راه مقابله با این جنایات ارتباط و انسجام کشورهای اسلامی در جهت حمایت جدی و عملی از مردم نوار غزه است.



نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری کمسیون مشترک اقتصادی در ابتدای سال جدید میلادی، ابراز داشت: روند روابط اقتصادی فیمابین دو کشور در حال رشد است و مبادلات تجاری و مراودات اقتصادی و همکاری های راهبردی مسیر مثبت را طی نموده است.



عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توسعه روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف و همکاری جامع در زمینه‌های، بهداشتی، دارویی، پزشکی و پیشگیری، گفت: حوزه سلامت بستر مناسبی برای توسعه‌ همکاری‌های بین ایران و عمان می‌تواند باشد.



وی در این راستا تأکید کرد: علاقمندی به گردشگری مذهبی و سلامت موضوعاتی هستند که می‌تواند سرفصلی در توسعه روابط بین ایران و عمان باشد.



وی در همین راستا عنوان کرد: کلاردشت و دیگر شهرهای شمالی در ابعاد تاریخی، فرهنگی و دانشگاهی می‌تواند ایفاگر نقش دیپلماسی فعال در حوزه‌های مختلف به ویژه گردشگری و سلامت باشند.



در ادامه ابراهیم بن احمد المعینی سفیر سلطنت عمان در تهران نیز یادآور شد:  روابط دو کشور علاوه بر  موضوع اقتصادی، در زمینه گردشگری نیز رشد قابل توجهی داشته است و علاوه بر مراکز مذهبی، قابلیت های طبیعی شمال ایران مقصد گردشگران عمانی در جمهوری اسلامی ایران بوده است.



وی اظهار کرد:به عنوان سفیر عمان در ایران آماده هر گونه تعامل، همکاری و ایجاد ارتباط در حوزههای مختلف اقتصادی، سیاسی و علمی ـ فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران هستم. در حوزه سلامت گردشگری روند مناسب در همکاری های علمی ـ پزشکی دو کشور، می تواند تعاملات بین عمان و جمهوری اسلامی ایران را ارتقاء دهد.



سفیر عمان ضمن قدردانی از همکاری‌های مشترک میان دو کشور در عرصه‌های مختلف، تاکید کرد: ظرفیت‌های عظیمی در میان فرهیختگان، فعالان علمی ـ فرهنگی وجود دارد و ما علاقمند به تقویت و توسعه همکاری‌ها در زمینه های گوناگون با جمهوری اسلامی ایران هستیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 370546
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار